Skördebygden som ett nytt centrum

Jag vill se Skördebygden som ett nytt centrum. Det är en mening jag har spelat upp i mitt huvud ett antal gånger sedan teaserbilderna på Facebook dök upp. Vad menar hon med det? Jo, jag är inget vidare fan av GÅD och det av flera anledningar, men idag ska vi fokusera på en. Jag var inte aktiv när GÅD kom, men jag gissar att det var stor uppståndelse, och att största delen flyttade dit direkt.
Men GÅD höll inte i längden. Folk flyttade därifrån och nu för tiden är man i princip bara där om man ska levla eller möjligtvis shoppa, och detta skedde för att GÅD inte var ett nytt centrum. Det var bara ett påök av omrdet, en extra del. Bara ett stall, en by och ett rykte att bygga. Dessutom fanns det bara dagliga nån' dag i veckan och därför fanns det inget som höll en kvar. Det är alltså detta jag inte vill ska hända Skördebygden.
 

Än så länge tycker jag att det har börjat bra. Detta talar för att Skördebygden inte tynar bort likt GÅD:
  • Området är mycket större är GÅD. Det finns bara en väg igenom GÅD men i SB finns det kringelkrokar mellan skog, berg, dalar, åkrar och städer och därför finns det mycket mer att upptäcka.
  • V har redan börjat bygga rykte med 6 fraktorer: Wolf Hell, Jorvik Stallet, Jarlaheim och tre olika familjer, och med största sannorlikhet kommer det komma fler. Bedrövade Drews farm t.ex. På så sätt kommer vi ha mer att jobba för och området känns mycket levande när inte alla personer slängs in under samma rykte som i GÅD.
  • Som det ser ut nu kommer vi i slutändan ha två hemstall på denna delen av SB. Jorvik Stallet och Bedrövade Drews farm (För ni måste erkänna att det stallet är byggt med designen av ett hemstall) Två är inte så många men det är i alla fall mer än ett. Dessutom verkade det som att det skulle komma en hel drös stall på SB's andra del.
  • Affärerna är mer utspridda än i GÅD eller ja. I GÅD finns det bara affärer på två ställen: Fiskebyn och Stallet. I Sb finns det i, förutom Jarlaheim, Wolf Hell, Arenan, Stable Bucks, Paddockön och även på någon gård här och var. På så sätt känns området mer levande.
Och förljade saker som tyder emot att Skördebygden verkligen lyckas eller saker som de måste tänka på för att göra det:
  • Samma usla transportsystem som i GÅD. Okej det är en mer transport i SB men jag syfter mest på att de nya transporterna inte är kopplade till SG, och jag undrar varför? Det finns egentligen ingen anledning. Det är svårt att ta sig till Silvergalde där 70 % av levlingen än så länge är.
  • Inga öppna ytor. Det var samma sak med GÅD. Det går inte att rida utanför vägen helt enkelt för då kommer det ett träd eller en sten eller jag vet inte vad. I alla fall jag känner mig väldigt begränsad med att bara rida på vägen. jag vill kunna galoppera igenom skogar och över fält. Det är väldigt mycket upp och ner och på så sätt får man farligt fall så fort man försöker hitta sin egen väg.
  • Dagliga uppdrag, herre gud! Nu lär det ju i och för sig komma mer, men underskatta det icke! I slutändan när uppdragen tar slut är det blåa uppdrag som håller området levande.
  • Och så tävlingar, tävlingar i massor. Jag tycker att man ska kunna välja några tävlingar och känna att man gjort ett bra jobb med dagens levling och inte känna sig tvingad att göra alla. Alltså mer tävlingar till SB!
 


» Siri

Jag tror ju det kommer komma mer dagliga och tävlingar (förhoppingsvis :s) för de första veckorna efter sådana här uppdateringar brukar det vara nya blåa och kläder man får. Kanske ett och annat gult uppdrag. Det där med öppna ytor har jag liite problem med, men jag tror det mest är att vi inte kan området riktigt, när vi kan det utantill kommer vi ha massa bra genvägar osv.

Och så transportsystemet. Jag hoppas verkligen de gör något åt det! Det MÅSTE finnas transporter till SB, annars kommer det förr eller senare dö. Ingen orkar väl ta transport till Moorland/Steves, och sen galoppera hela vägen till Jorvikstallet/närmaste transport.

Förresten, urbra blogg du har :>

Svar: Sant så sant. Tävlingar och blåa lär komma. Ser ju faktiskt ut som att de blåa uppdrag vi fått kommer finnas tillgängliga varje dag framöver. Men det är såklart lite tråkigt när det är nästan samma varje dag. Jag kommer inte sluta tjata på transportsystemet innan de kopplar samman alla transporter >.<
Maggie Westbridge

2013-10-28 // 10:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg eller hemsida::

Kommentera här::

Trackback