Hästfunktionen

Besvikelse efter besvikelse. Det ser inte ut som att hästfunktionen kommer bli något av det jag hoppades på. Jag hade hoppats att hästmarknaden var en frånskild plats som man t.ex skulle behöva ta transport till. Och väl på plats skulle man kunna se hästarna och kanske rida dom en runda. Jag ville inte att man skulle rida till ett stall och sedan titta på ett par stela hästar. Att det finns nya färger är kul men jag hade hoppats på att dom skulle fortsätta ha sama kroppsform, istället väljer dom att ta en från de gamla pc spelen vilket fullständigt krossade mitt hjärta. Dom är så fruktansvärt fula och svansen får mig nästan att gråta.
 
 
Jag kallar den toaborsts-svans. Att det är olika raser känns också märkligt. Tänk efter: vi har en häst utav en påhittad häsras det vill säga Jorviks fullblod och helt plötligt får vi hästar i riktiga raser. Men dom hade ju ändå visat att det skulle bli andra raser så hade väll på känn att det skulle bli som i pc spelen.
 
En annan sak jag tycker är lite jobbigt är att testryttarna får hela 5000 sc för att egentligen bara leta buggar. Klart att dom gör ett bra jobb och klart att alla inte kan vara testryttare, men tänk efter, 5000 sc! Det är riktigt mycket pengar. Medan vi andra väntar tåmodigt på hästfunktionen hinner testryttarna fylla hela sitt stall med sina favorithästar. Självklart finns det ju endast 4 olika raser nu i början men det betyder ju inte att testryttarna blir av med sina sc. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Grattis ni som blev det. Men jag tror ytterst få skulle neka att göra samma jobb gratis.
 
Det finns dock ändå en grej jag tycker är bra och det är att man kan ha ganska många hästar ändå. Jag var orolig att man endast skulle kunna ha tre (Eftersom det endast finns tre riktiga spiltor) Men nu visar det ju sig att man kan ha hela sex stycken! Sex stycken hästar är ganska många och kräver stort ansvar och jag tror aldrig att jag själv kommer ha så många men det känns ändå som en rimlig gräns.


Förstår din besvikelse, jag hatar svansarna (och även manarna), hemskt! MEN - jag gillar ju att det har kommit nya hästar! Självklart vore det ännu roligare ifall de kom på egna raser! Sedan skulle de vara kul ifall de la till "de andra hästarna" (du vet de bruna som hänger runt i stallen), i olika färger och manar samt svansar!

Svar: Fler hästar hade ju såklart varit roligt men dom har ju själv sagt att nya raser kommer efter hand. Det vill säga nya färger med andra man & svansfrisyrer. Dessutom har dom ju berättat att det i framtiden ska komma en funktion som låter oss ändra man och svans. Men fram tills dess ska jag inte köpa någon av dessa "toaborst svansar"
Maggie Westbridge

2013-04-05 // 00:22:15

De där tandortssvansarna är kort sagt fula. Personligen tycker jag det skulle vara kul om de tog med Starhästarna som köpbara raser. Som en hyllnig till Starshine legacy :)

Svar: Sant. Hästarna i Starshine Legacy är verkligen unika! :D Dock undrar jag hur bra dom skulle passa in i Star Stable Online.. :/
Maggie Westbridge

2013-04-05 // 11:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg eller hemsida::

Kommentera här::

Trackback