Bloggar och bloggar, vad är skillnaden?

Varning för långt inlägg, läs vidare på egen risk ;3
Jag har funderat ganska mycket på vad jag ska göra för att blogglusten inte ska försvinna lika snabbt som den kom tillbaka. Jag har varlit lite osäker på vad jag faktsikt vill stå för, vad jag faktsikt vill blogga om. Till en början hade jag tänkt att blogga som om spelet var ett riktigt liv. Det vill säga att jag hade lagt upp inlägg rörande ridpass, påhittade händelser, påhitt med vänner och så vidare. Jag skulle förmodligen fortfarande blogga på det viset om jag inte hitta till fantastiska Esmeralda Silverforce's blogg och helt plötsligt vidgades min syn på bloggandet om SSO.
 
Vad är det egentligen som gör att en av de kända bloggarna skulle vara bättre än en som inte är det. Jag menar, varför är det just den bloggen som har 300 besökare om dagen? Jag vill inte på något sätt låta kränkande men jag vet inte hur jag ska formulera mig. En stor del av det flera stora bloggare skriver är inprincip helt ointressant för oss. Vi läser om att ni dag efter dag vinner guld i championatet (Eller blir sura om ni inte gör det) Ni slänger upp 15 bilder på vad ni gjorde igår kväll. Ni visar oss var enda liten textruta från var enda uppdrag. Ni visar oss att ni tagit hand om er häst.
 
Jag säger inte att detta är fel men jag säger att det blir tråkigt efter ett tag. Så varför fortsätter jag att läsa? Jo för då¨och då visar det sig att någon av dessa hittat något som jag inte hittat själv. Det kan vara nyheter som kommit upp mitt i veckan. Något nytt på Jorvik som inte stod med i uppdateringen. Hade jag inte varit inne och läst en av dessa bloggar idag skulle jag inte vetat att de publicerat ny information om hästfunktionen förens jag loggat in på SSO. (Och då hade jag ändå varit helt lost när alla bara snackade om testryttare)
 
Så vad är det egentligen jag vill se? Jag vill ha mer tankar & idéer. Analyser & reflektioner. Jag gillar bilder. En blogg utan bilder är egentligen inget för mig. Mycket text blir ganska jobbigt utan bilder men med går det gelt plötsligt mycket lättare att läsa. Jag tycker det är onödigt att kopiera text från SSO's nyhetsida och publicera på bloggen, den finns ju där, right? Jag gillar istället att se mer (som jag sa) tankar & idéer om uppdateringar. Och inte bara "Bra: det var kul med uppdrag, KLÄDER! Dåligt: Ganska lite kläder :(" Jag älskar ett se outfits. Jag tycker personligen inte att man måste skriva var allt kommer ifårn men om man känner för det, varför inte? Det där jag skrev innan om "Vardagliga inlägg" får enligt mig en helt annan glans tillsammans med inlägg som inehåller lite djupare budskap. 
 
En bra bloggare vet hur man kombinerar text med bilder och när man ska göra ett längre inlägg och när man ska göra ett kortare.  Jag tycker inte det finns någon fulländad blogg. Någon som till 100% fångar mitt intresse så vi har mycket kvar att lära gott folk!
 


Håller helt med dig. Det är inte intressant att se bilder från när folk tävlar i championaten, gör blåa eller vad det nu kan vara. Jag följer precis som du de stora bloggarna för att få reda på ny info om uppdateringar etc. Dock finns det några eller någon stor blogg som jag tycker väldigt mycket om och beundrar. Jag funderar på att skaffa en blogg om SSO och ja; har tänkt på allt det du sagt nu. Kommer ärligt talat inte skriva om championaten eller visa bilder från varje litet ord från uppdragen för jag orkar eller bryr mig inte:P Bra skrivet iaf:D

Svar: Till en början: Tack! :DOch självklart finns det "stora" bloggar jag läser bland annat på grund av de snygga designerna och vackra bilderna även om inte varje inlägg är jätteintressant. Nästan så att jag kan säga att jag "beundrar dom" Och så måste jag ju medge att ur bara denna lilla text blev jag sugen att läsa din blogg så jag tvingar dig att så fort du skapar blogg får du flika in den i en kommentar här! 8D
Maggie Westbridge

2013-04-11 // 18:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg eller hemsida::

Kommentera här::

Trackback