Framtida hästar

Idag har Supernova förhoppnings kommit upp till level 15 vilket betyder att det är dags att köpa en ny. Jag har ju haft ganska lång tid på mig att fundera på vilken som blir nästa att flytta in, ja med tanke på hur fruktansvärt lång tid det tagit för mig att levla Soya. Dessutom är onsdag en bra dag. Nu kom det ju i och för sig nya hästar förra veckan så det lär ju inte koma igen den här, men man vet ju aldrig vad uppdateringen kan erbjuda. 
 
Men då är ju frågan vilken häst jag ska köpa. Flera av de hästarna jag tyckte var fina från början har jag börjat tröttna på. Painthästarna är ett exempel, de fyra första ponnysarna är ett annat. Det finns ju även den varianten där jag inte tyckte om en häst alls från början men sedan börjat tycka de är allt finare. Som exempel där kan vi ta den prickiga apaloosan, den grå oldenburgaren och de två nya ponnysarna (i alla fall fuxen) som jag inte gillade alls. Men jag måste hitta en som jag verkligen inte trättnar på. De här tre är alla kandidater.
 
Brun morab, Gyllenebladstallet

Jag har tyckt om denna ändå sedan jag såg den för första gången. Men eftersom jag har min Summersoul tyckter jag att det var fel att gå både en morgan och en morab, de krockade liksom. Men efter att ha läst på lite om moraber har jag helt ändrat åsikt. Ända sedan hästfuktionen blev bekräftad på riktigt har jag bestämt att jag skulle köpa en häst att tävla fälttävlan på. Nu har jag inte det. En morab är perfekt med dess mångsidighet.
 
Dessutom tycker jag att denna morabens bruna färg är lätt den snyggaste, och ihop med den mörka lockiga manen är den underbar. Dessutom är priset ganska bra. Den kostar 590 sc vilket är billigt om man jämför med de nyare hästarna.
LÄNK TILL BILD
 
Cremello Akhal-teker, Vingården
 
Yttligare en häst som jag förälskade mig i vid första ögonkastet. Detta är nog den häst som "hållt" mest genom tiderna. Jag tyckte den var urläcker från början och det gör jag fortfarande, Jag bara älskar blå ögon på hästar vilket var enda anledningen till att jag gillade den svart-vita painten (med färre fläckar) Men denna cremellon är så mycket snyggare och med längre man är den helt underbar.
 
Den skulle då vara istället för moraben (Jag ska bara ha en av dom, till en början i alla fall) till fälttävlan. Den är ju lite slankare än de hästar jag har och vore därför av det rätta virket. Den här är lite dyrare än moraben, om jag inte minns fel kostar den 990 sc vilket drar ner betyget något.
LÄNK TILL BILD
 
Fux ponny, Fort Pinta 

Ja, jag minns vad jag skrev i onsdags. De ny ponnierna är fruktansvärda, acceptabla, inget för mig osv, osv.. Men jag tänkte att jag kunde logga in och titta på dem, så det gjorde jag. Jag tycker att den "mörkbruna" hästen är unik men helt omatchbar och jag kan verkligen inte se mig själv på dess rygg. Med det är en helt annan story med fuxen. Jag älskar den! och varenda gång jag ser der måste jag nästan stalka personen som rider på den..
 
Det är förmodligen den enda ponnyn jag kan tänka mig köpa, och det är därför jag ska göra den. Jag måste dessutom ha en ponny för att kunna göra de nya ponnylopp uppdragen. Fast jag känner mig ändå inte "tvingad" att köpa en ponny, vilket är bra. För jag funkar på det viset att om jag känner mig tvingad till något gör jag motsatsen, som en protest liksom.
 
Men ponnyn är billigast i denna skara och hur som helst lär jag välja denna ändå, för uppdragens skull. Den kostar 550 vilket inte svider så mycket i plånboken. Dock är jag inte säker på att jag besvärar mig att levla upp den direkt. För mig kommer det ändå mest vara en liten gosig nalle att rida barbacka på.
LÄNK TILL BILD
 
Bilder på hästarna kommer kanske 
 


Iiih, vill också köpa en till häst! Men, vill levla klart min kråka först... men vill ändå köpa den idag!! *w*

Svar: *w* Bara att stå ut och levla levla levla.. :P
Maggie Westbridge

2013-09-25 // 13:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg eller hemsida::

Kommentera här::

Trackback