My Jorvik Life

Som jag sa igår - Jag vill testa att rollspelsblogga. Det superpopulärt för ett tag sedan och det var i princip det enda man såg på bloggarna. Sedan ävergick den sortens bloggande till " titta, nu gör jag degens skötsel" och "titta, nu rider jag till Silverglade byn och köper hö" - bloggningen som jag var en stor motstånadare till. Fast nu (Eller snarare i Augusti) när Britney Moonwood börjat blogga åt rollspels-hållet insåg jag hur kul det faktiskt kan vara att läsa om bloggaren verkligen går in för det, men jag kommer inte sluta att blogga om spelet som personen bakom skärmen. Ja, det blir helt enkelt båda, och för att skilja dem åt kommer jag piffa upp rollspelsinläggen med "klammrar" alltså en ram typ uppe och nere, ni kommer förståp när ni ser det. Det kommer nog till 70 % vara rekflekterande, utvärderande, tankeställande, kritiska, informationsfyllda och några IRL relaterade inlägg. Och resterande kommer vara som jag ny kallar det, rollspelsinlägg.
 
 
 
 
I alla fall så kommer kategorin som ujag envänder mest nu, My Jorvik Life endast inehålla dessa rolspellsinlägg i framtiden. Så att ni lätare kan hålla koll på det. De lite mer almänna inläggen kommer hamna i den nya kategorin Off Topic. Alltså saker som varker handlar om mitt jorvik liv eller tankar och åsikter. Lite mer sånt här alltså.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg eller hemsida::

Kommentera här::

Trackback