Sluta spela Starstable?

EXTREMT MYCKET TEXT, läs vidare på egen risk.
 
Innan ni antar att jag kommer försvinna för all evighet kan jag genast svara Nej på det, men jag måste erkänna att tanken har slagit mig. Det kan gämföras med att de flesta på jorden någon gång tänkt "Om jag dör, kommer någon sakna mig?" Det betyder ju inte att dessa personer tar livet av sif (Lite för seriöst exempel?) Jag har mest funderat på alternativen. Fram tills mycket nyligen har Starstable varit mitt enda alternativ, det var liksom Starstable eller inget. Fast de senaste dagarna har jag faktiskt börjat tänka på annat. Jag älskar Starstable och kommer förmodligen aldrig kunna släppa spelet helt. (Jag sa i och för sig samma sak om Stallet.se men det spelet förstörde sig själv efter ett tag..) Jag känner mig så bunden till Starstable, varje onsdag hoppas jag på minsta tecken om att Södra Jorvik är på väg, men dyker det någonsin upp något? Nej. 
 
En grej som dock ställer till det i huvudet på mig är de vänner jag känner via Starstable. Jag vill verkligen inte förlora dem, särskilt inte då mitt sociala liv IRL inte är det bästa. Nu gnäller jag inte om att jag är mobbad eller utstött men det kan vara ack så frustrerande att bara vara väldigt ensam, att inte ha någon riktig "Vän" Men på Starstable hoppas jag och tror att det finns människor som skulle sakna mig och som jag skulle sakna deffinitivt. Det är nog därför Starstable Online skiljer sig från alla andra MMORPG spel jag någonsin spelat, här har jag skaffat riktigt bra vänner, vänner som inte dömmer mig för mitt utseende eller mina intressen utan som gillar mig för att jag är jag.
 
Men Starstable Online är inte det enda Onlinespelet, det finns tusentals andra spel. Jag börjar bli lite less på att uppdateringarna och på skaparna. Senaste nyheterna om Södra Jorvik var att området förmodligen skulle komma i början på 2013. Då tänkte jag mig första kvartalet. När det inte blev så kände jag att jag i alla fall kunde vänta till ett halvår hade gått. Nu är det augusti, AUGUSTI. Det har gåttdrygt åtta månader på detta året och vi har inte ens fått en förklaring till varför det inte blev som de planerade. Jag tror att de Södra delarna av Jorvik är det enda som för tillfället kan få mig att släppa alla tankarna om ett nytt spel att spela.
 
Jag har kollat runt lite efter olika MMORPG spel. Tittat på videor på Youtube där folk rankat de tio bästa och googlat runt lite på måfå. Än så länge har jag bara testat två spel:
 
Drakensang - Ganska simpelt Onlinespel. Spelet är på svenska men serven är internationell. Huvudberättelsen förstod jag mig inte på, alls vilket tyvärr sänker spelglädjen. Dock är det väldigt roligt att bara springa omkring i vildmarken och sjuta vättar och träsktroll. Det är inte så svårt att lära sig hur spelet funkar men det tar tid att förflytta sig frammåt då man kan bli dödad inprincip direkt om man ger sig ut på fel marker. Detta är förmodligen inget spel jag fastar på då alla är extrem osociala och de som pratar pratar med spanska.. ^^
 
 
På Drakensang heter jag Lomika och är än så länge i lvl 8.
Hemsida: Drakensang.com
 
 
Lord of the Rings Online (Lotro) - Lite större, mer avancerat online spelet är på Engelska och serven är internationell. Det är pinsamt hur jag fortfarande springer in i skaer här och där och när jag slåss är det mest "klicka på alla knappar och hoppas på att det ser proffsigt ut" varianten. Det är inte alls lika tillfredställande att springa runt och döda monster som i Drakensang. Jag har än så länge aldrig varit med om en situation då jag haft hågot problem att döda ett monster (Dock dog jag då jag blev överaskad av två orch-ungar) Men i övrigt är detta spelet på alla sätt mycket vackrare och har inte alls samma begränsningar som Drakensang har. Där kan man egentligen bara springa, stå, skjuta och dö. Jag fick nästan ett lyckorus när jag såg att man kunde simma på LOTRO. Dessutom störtade jag nyss ner för ett vattenfall vilket ochså gav en glad överraskning. Jag har än så länge inte fått någon större känsla av att detta är ett Online spel då jag knappt tyckt mig se en enda spelare utan bara hundratals NPC's men jag spelar på och hoppas att det blir lite mer folktätt framöver.
 
 
På LOTRO heter jag Minothilos och är en Alv på lvl 9.
Hemsida: Lotro.com
 
Så det var en herrans massa ord om hur det ligger till. Självklart ska jag testa andra spel, näst på tur är förmodligen Ryzom, men jag kända att jag kunde börja med dessa två. Ha det bra så länge.
Ingen av bilderna är mina, de är tagna från en plats kallad Google.


Åh myggan, inte visste jag att du hade varit på stallet.se! Men jag håller med dig om varför du slutade, eftersom att det var av samma anledning som jag slutade. ;)
Och ja självklart kommer folk att sakna dig om du slutar spela SSO! Jag (som helt ärligt faktiskt inte känner dig jättebra, men det känns som att jag gör det) kommer sakna dig och ditt sällskap. Men är man inte nöjd med någonting i ens liv eller att man vill försöka komma vidare och prova nått nytt, ska man inte hålla kvar det gamla mer än man måste. Och var inte dum, självklart skulle massor med människor sakna dig! :*

Svar: Det är inte så att jag faktiskt ska sluta. Även ifall jag hittar ett annat spel att spela (Det lutar mot Lord of the rings online nu) så kommer jag fortfarande logga in och vara social åtminstone en stund varje dag. Men jag saknar även spänningen med uppdrag att göra så tills det faktiskt händer något på riktigt kommer aktiviteten inte bli som förut :3
Maggie Westbridge

2013-08-22 // 16:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg eller hemsida::

Kommentera här::

Trackback