Maggie Westbridge

Det är nog jag det, och här är det tänkt att jag ska berätta för er vem jag är. Jag är jag och i ungefär ett och ell halvt år har jag till och från varit medlem på denna sidan och har drivit denna bloggen i lite drygt 8 månader. (Herre hjärtanes va tiden går fort)
 
Namn: Maggie Westbridge
Smeknamn: Myggan, Mygg, Myggish, Maggan, Mags och så vidare..
Ålder: 14 år fyllda snart 15
Hårfärg: Vit med inslag av rosa
Naturlig hårfärg: Brun
Ögonfärg: Gröna som grodor på burk 
Klädstil: Allt från svartklädd spion om natten till en vandrande enhörningsglass
Favoritplagg: Min röda beseboll jacka.
FavoritfärgerFör tillfället är det mintgrön, röd, orange, gul och babyrosa
Hemstall: Vingården
Bor: Sedan någon byggde ett stall över mitt hur hyr jag en sruttig stuga i Firgrove
Familj: En fru vid namn Daisy Goldnight och en dotter vid namn Astrid Highforest
Hästar: Tre stycken stålande onsynliga enhörningar, en valack och två ston
Favoritlopp: Galoppbanan, gllenebladskogens ridbana och Firgrove loppen.
Favoritridväg: Firgrove-skogarna och vägarna där Paulins ridbana går
Favorit NPC: Donald, Harold eller möjligtvis Katja
Favoritplats: På toppen av Fågelskräms åsarna
Mest använda svordom: Jag svär inte, är kristen. Men annars säger jag rumpa ganska ofta
 
Maggie anländer till Jorvik
Det är julen 2011 och ett år sedan den förfärliga olyckan. Jag öppnar ett kuvert som låg under granen samtidigt som min pappa, styvmor och syster betraktar mig. God jul på dig. Du får välja ett valfritt ridläger att spendera sommaren på. Bara några minuter senare sitter jag vid datorn och knappar in Jorvik ridläger i Googles sökruta. Jorviks stallets ridläger där min storasyste spenderat många sommrar dyker upp direkt och jag klickar mig in på sidan. Ridläger för sommaren 2012 - fullt. Tusan också.. Men uppe i högra hörnet ser jag en liten reklam annons och urskiljer texten Välkommen till vinter-ridläger på Moorland Stables. 
 
Två veckor senare anländer båten till Moorlands brygga och Justin Moorland står redo för att välkomna mig och ett par andra tjejer. Det kändes konstigt att kliva in i ett så präktigt stall när jag knappt ridigt något i hela mitt liv men Thomas hade försäkrat mig om att ridlägret var anpassat för nybörjare. Justin presenterar mig för Nightdream som var en präktig valack på 6 år. Det dröjde inte länge innan jag blev indragen i mycket mer seriösa händelser än ridlektioner och lekar, men det gjorde bara att jag fick ett ännu starkare band till Jorvik, Moorlandstallet och inte minst Nightdream. De två veckorna som rilägret varade gick alldeles för snabbt och dagen för avfärd verkade till och med Loretta lite nere, men det försvann snabbt då jag fick en hejdå-kram av Justin precis innan jag steg på båten hem.
 
Dagarna som följde kändes som en evighet och jag slutade aldrig tänka på Nightdream. Min pappa var mycket klok och han förstod direkt hur det låg till. En vecka innan påsk kom han in och berättade att han pratat med Thomas via telefon. Thomas hade lovat att ta hand om mig och lära mig allt om ridning tills jag va mogen nog att fortsätta min resa själv. Du anar inte hur glad jag blev och nästa gång jag anlände med båten till Moorlands stall kändes det inte längre som om jag var en okunnig nybörjare, jag kände att jag var hemma.
 
Mina hästar
 
 
 Hästarna jag äger för tillfället är Nightdream även känd som Nalle, Summersoul även känd som Soya och Supernova även känd som Perrí, och det uttalas inte Perry utan Perrí som i Paris fast med e och inget s.
 
Nightdream ~ Nalle
Nalle är en valack som numera är 8 år gammal. Jag fick köpa honom av Thomas för ett halvår sedan. Nalle tävlas flitigt i terrängritt och även i dressyr. Han är även den häst jag utför min millitärträning på då han är av det grövre virket. Springa i bergen och simma i floder? Nalle säger alltid ja.

Summersoul ~ Soya
Soya är ett 7 årigt sto av rasen Morganhäst. Hon är en riktig skönhet med den långa, lockiga manen och de djupa, mörka ögonen. Soya tillhörde tidigare Mrs Morse's syster, men jag köpte henne då hon gick bort för några månader sedan. Soya är inte tränad för något speciellt men jag kör på flitigt med diverse western-grenar då det är det hon tycker bäst om.
 
Supernova Perrí
Perrí är minst sagt en ståtlig häst. Hon är bara 5 år gamml och har därför inte kommigt så långt i sin träning men hon utvecklas för varje dag. Hon har ett ganska lugnt temprament och har visat stort intresse av dressyren. Fast Supernova kommer nog alltid höra hemma på utställningarna.
 
Annat som kan få dig att förstå mig bättre
  • Every story has a begining (Kommer)


» saga

Får man låna dina bilder om man har en länk till din blogg?

2013-09-01 // 12:45:54
» saga

Får man låna bilder från din blogg om jag har en länk till din blogg?

Svar: Visst visst! :3
Maggie Westbridge

2013-09-01 // 12:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg eller hemsida::

Kommentera här::

Trackback