Summersoul

Jag har letat aktivt efter häst på sistone. Jag har framför allt törstat efter en häst att tävla i fälttävlan men inte hitta det jag sökte. Jag pratade med Felicity tidigare idag om hon visste något om hästar till salu. Dom sålde några hästar i Firgrove, det visste jag men jag har aldrig orkat titta på dom för trodde inte att dom var det jag sökte. Men jag gick i alla fall dit och ser direkt denna underbara häst, en skönhet minst sagt.
När jag frågade Felicity om hästen sa hon att den hade tillhöst Mrs. Morse's syster som hade gått bort för ett år sedan. Hästen hade ärvts av Mrs. Morse men hon hade inte tid över åt den så hon sålde den. Jag kunde inte låta bli att fråga Felicity om det gick att rida lite på henne och hon sa att det var inga problem. Så jag red lite fram och tillbaka i Firgrove och Summersoul som hästen heter är kanske inte det jag letade efter men oj va vacker hon är. Dessutom har hon otroligt fint temprament och är en underbar ridhäst.
 
 
Jag pratade lite med Mrs. Morse och jag har fått tillåtelse att ha Summersoul på prov i en vecka och sedan ska jag få bestämma själv. Summersoul är ett 9 årigt sto av rasen Morganhäst.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg eller hemsida::

Kommentera här::

Trackback