Skördebyggden

Innan ni börjar läsa bör ni skrolla igonom och undersöka vad som står framför er. Det kanske inte ser ut att vara äkligt mycket text men den här gången överträffade jag mig själv när det kommer till invecklade teorier. 
 
Dags för lite Maggie flum, är ni redo? När det bekräftades att Skördebyggden skulle öppnas i slutet av oktober var det första man tänkte på att det skulle öppna den 30:e. Där är ju så mycket slutet man kan komma, eller hur? Sedan började några blanda in halloween uppdragen. Nu är det väldigt många som tror att det istället öppnar den 23:e med motiveringen: Det kommer nog halloweenuppdrag den 30:e precis som vi fick förra året. Sakta i backarna, låt mig påminna er. Förra året fick vi halloween uppdrag den 24:e. De förklarade tydligt att de tjuvstartade med halloweenfiranet och höll istället igång två veckor. Första veckan fick vi uppdraget och kläder, andra fick vi äppeltävlingen. Jag är dock inte helt säker på att dom håller på två veckor i år, i alla fall tror jag inte att de ger oss "halloween material" två veckor i rad. Nej, jag tror vi får våran halloween den 23:e. Jag är inte helt säker på vad halloween uppdateringen kommer innehålla (om den ens kommer alltså) men hoppas i alla fall på en ny uppsättning kläder och att vi får tillgång till de härliga halloween sminkningarna igen. Har vi tur kanske vi även får ett litet uppdrag. (Litet för att jag antar att de har fullt upp med att göra de sista iför Skördebyggden) 
 
Så om de endå bara ska ha en veckas halloween uppdrag detta året, varför kan de inte välja att ha det den 30:e? Nu ska jag börja bra i ytterligare en tråd så häng med. Kommer ni ihåg när Gylleneåsarnas dal öppnades? (Jag gör det inte för jag var inte aktiv då men fuskar och kollar igenom gamla uppdateringar) På den veckans uppdatering stog det att hundra nya uppdrag kom i samband med öppnandet. Det tar ganska lång tid att göra hundra uppdrag och med tanke på att SB är ganska mycket större än GÅD hoppas jag att det kommer ännu mer nu! Känns det inte lite märkligt att efter att ha fått hundra uppdrag på en gång få 10 ynka veckan efter? De smälter ju liksom ihop med resten och det blir ganska tråkigt. Dessutom, efter att GÅD öppnades fick vi fyra veckouppdateringar som enbart centrerade kring just GÅD. (De innehöll affärer, salonger, tävlingar och dylikt) Så dom släppte liksom inte ett helt färdigt område utan fylde på med det som saknades de kommande veckorna. Då är det väl inte så rimligt att det mitt i påfyllnaden kommer ett par högtidsuppdra?
En annan grej som gör det mindre troligt att vi får SB före halloweenuppdrag är att efter GÅD öppnade dröjde det två månader innan vi fick nya uppdrag igen. (Bortsett från fiskeuppdragen som egentligen bara var en påfyllnad av dagliga uppdrag i GÅD) Detta var nog delvis av den anledningen som jag nämde innan - uppdragen blir för ihoptrasslade och smälter ihop.
 
Nu vet jag ju i och för sig inte ett skit mer än du gör och jag har faktiskt en vana av att dra helt fel slutsatser, tyvärr, men jag har rätten att ha en åsikt och det här är min. Så detta är varför jag varken hoppas eller tror att Skördebyggden kommer före halloweenuppdragen.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg eller hemsida::

Kommentera här::

Trackback